Керівник шкільного музею
Мигович В.Ю.
Працює музей з
Понеділок-П’ятниця 9.00-14.00
План роботи Історико – краєзнавчого музею
Мета:
· залучення учнів до вивчення та збереження культурної спадщини рідного народу;
· формування освіченої творчої особистості.
Завдання:
· розширення і поглиблення загальноосвітньої підготовки учнів засобами позакласної роботи;
· розвиток творчих інтересів учнів до пошукової, краєзнавчої, науково-дослідницької роботи;
· формування в підростаючого покоління розуміння нерозривного взаємозв'язку минулого, сучасного і майбутнього України;
· допомога педагогічному колективу Дунковицької гімназії в упровадженні нових нетрадиційних форм роботи;
· участь у формуванні, збереженні й раціональному використанні Музейного фонду України;
· проведення культурно-освітньої роботи серед учнівської молоді та інших верств населення.
Зміст роботи музею:
· організація дослідницької діяльності згідно з тематикою музею;
· систематичне поповнення фондів музею шляхом проведення експедицій, походів, екскурсій, а також використання інших шляхів комплектування, що не суперечать чинному законодавству;
· створення і поповнення стаціонарних експозицій,виставок, проведення освітньо-виховної роботи серед учнівської молоді
· надання можливості використання матеріалів музею в навчально-виховному процесі та науково-дослідницькій роботі.
І. Організаційна робота
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Обрати раду історико- краєзнавчого музею школи на зборах учнівського і педагогічного активу музею; обрати голову ради музею школи і розподілити обов'язки між членами ради. | Вересень | Керівник музею, актив музею школи. |
2. | Створити сектори: пошукові, фондові, експозиційної роботи, просвітницької роботи. | Вересень | Керівник музею. |
3. | Обговорити та затвердити план роботи історико- краєзнавчого музею школи. | Вересень | Керівник музею, члени ради музею. |
4. | Скласти плани роботи секторів музею школи | Вересень | Керівники секторів музею. |
5. | Організувати роботу ради музею школи, секторів музею. | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею. |
6. | Заслухати звіти членів секторів музею. | Кінець року | Члени ради музею, керівники секторів музею. |
7. | Організувати підготовку екскурсоводів, навчання активу музею школи. | Вересень | Керівник музею, члени ради музею, керівники секторів музею. |
8. | Встановити творчі зв'язки з музеями інших шкіл району. | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею, керівники секторів музею |
II. Робота з документацією музею
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Продовжувати облікову роботу різних видів джерел в інвентарній книзі. | Протягом року | Члени ради музею, керівники секторів музею. |
2. | Проводити облік масових заходів у відповідній книзі. | Протягом року | Члени ради музею, керівники секторів музею. |
3. | Здійснювати облік проведених екскурсій у відповідній книзі. | Протягом року | Керівник музею. |
4. | Проводити облік навчальних занять у відповідній книзі. | Протягом року | Члени ради музею, керівники секторів музею. |
5. | Підготувати звіт про роботу музею за рік | Травень | Керівники секторів музею. |
ІІІ. Фондова та експозиційна робота
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Поповнювати фонди музею шляхом проведення експедицій, екскурсій, а також пошукової роботи | Протягом року | Члени ради музею, вчительський та учнівський колектив школи. |
2. | Облік пам'яток історії та культури, які зберігаються в музеї, проводити в порядку, визначеному в нормативних документах Міністерства культури і мистецтв України. | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею, керівники секторів музею. |
3. | Організувати роботу щодо зберігання експонатів і комплектування фондів: основних та допоміжних. | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею, керівники секторів музею. |
4. | Забезпечити відповідність фондів профілю музею. | Протягом року | Члени ради музею. |
5. | Забезпечити належні умови зберігання матеріалів в експозиціях та фондах музею. | Протягом року | Члени ради музею. |
6. | Створювати нові та поповнювати існуючі експозиції, виставки шкільного музею | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею, керівники секторів музею. |
7. | Здійснювати збір нових етнографічних матеріалів і експонатів. | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею, керівники секторів музею. |
IV. Освітньо-виховна робота
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Організувати участь учнів у шкільних та сільських заходах : - У шкільних, міських етнографічних, фольклорних та краєзнавчих акціях, святах, конкурсах, фестивалях тощо; - У шкільних краєзнавчих читаннях; - У щорічному загальношкільному Святі козацтва; - У заходах до Міжнародного дня української писемності і мови; - У мітингу- реквіємі вшанування пам’яті жертв Голодомору; - У шкільній вікторині «Кращий знавець історії України»; - У відзначенні Шевченківських днів «Ми тебе не забули, Тарасе!»; - У відзначенні Дня Матері і Дня родини | Протягом року Вересень жовтень листопад листопад грудень січень січень лютий березень квітень квітень травень Березень Квітень Вересень Травень | Керівник музею, члени ради музею, заступник директора з виховної роботи,вчителі української мови і літератури, історії, шкільний бібліотекар,класні керівники, учні школи. |
2. | Зібрати краєзнавчі матеріали «Моє рідне село». | Грудень | Керівник музею |
3. | Організувати зустрічі з місцевими краєзнавцями, старшими мешканцями села | Протягом року | Керівник музею, учні школи. |
4. | Проводити опитування населення, зустрічі із старожилами, людьми похилого віку, фіксувати їхні спогади, записувати зразки фольклору. | Протягом року | Керівник музею, учні школи. |
5. | Розробити туристсько-краєзнавчі маршрути: «Найдавніші місця нашого краю»; «Історія в рідному місті». | грудень лютий | Керівник музею, учні, члени ради музею |
6. | Організувати екскурсії: «Історичні пам’ятки нашого краю»; | Березень, квітень | Керівник музею |
7. | Організувати вивчення культури та побуту рідного краю під час проведення позаурочної роботи за такими напрямами: вивчення історії, матеріальної і духовної культури міста і краю на основі писемних джерел: книг та публікацій у періодичних виданнях; пошук нових експонатів: старовинних речей, монет, документів, фото, епістолярію, ілюстрацій тощо; дослідження місцевих звичаїв і традицій, фольклорної скарбниці шляхом фіксування усних спогадів людей літнього віку, старожилів, а також розповідей сільських краєзнавців і фольклористів. | Протягом року | Адміністрація школи, керівник музею, члени ради музею, вчителі української мови і літератури ,історії,учні школи. |
8. | Провести екскурсії учнів до шкільного музею:: | Протягом року | Керівник музею, члени ради музею. |
оглядові : | |||
— минувшина рідного краю; — культура і побут Українців; | |||
— традиційно-побутові особливості нашої місцевості | |||
тематичні: | |||
— «Я візьму той рушник»; --- традиційні господарські знаряддя; --- національне вбрання; --- хатнє начиння і посуд. | |||
9. | Висвітлювати на шкільному сайті роботу музею, а також творчі і пошуково-дослідницькі доробки учнів із народознавства і краєзнавства. | Протягом року | Керівник музею |
V. Туристсько-екскурсійна робота
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Організувати екскурсії: «Історичні пам’ятки нашого краю»; | Протягом року | Заступник директора з виховної роботи, керівник музею, вчителі історії, географії, української мови та літератури. |
2. | Провести екскурсії в шкільному музеї для вихованців ДНЗ,учнів школи,учнів шкіл сусідніх шкіл. | Протягом року | Керівник музею, шкільні екскурсоводи |
3. | Проводити роботу з удосконалення роботи шкільних екскурсоводів. | Протягом року | Керівник музею, шкільні екскурсоводи |
VI. Краєзнавчо-пошукова та науково-дослідницька діяльність учнів
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Залучати учнів 5-9 класів школи до проведення різних форм і методів шкільних етнографічних досліджень (усне анкетування, інтерв'ю, запис фонограм, спостереження тощо). | Протягом року | Адміністрація школи, керівник музею, вчителі української мови і літератури, історії. |
2. | Проводити пошукові експедиції під гаслом «В океані рідного народу відкривай духовні острови». | Протягом року | Керівник музею, керівник сектора організації збиральницьких експедицій. |
3. | Сприяти виробленню навичок пошукової роботи в учнів 5-8 класів, навичок науко во-дослідницької діяльності в учнів 9-11 класів. | Протягом року | Керівник музею, вчителі української мови і літератури, історії. |
4. | Підготувати на базі музею презентацію учнівських проектів: — «Просили батько, просили мати» (весільний обряд нашого краю); | Протягом року | Керівник музею, вчителі української мови і літератури, історії. |
5. | Сприяти використанню матеріалів шкільного музею в навчально- виховному процесі, для написання рефератів, проектів,науково- дослідницьких робіт членами МНТУ, підготовки до науково-практичних народознавчих та краєзнавчих регіональних конференцій. | Протягом року | Керівник музею, вчителі української мови і літератури, історії. |
VII. Робота з громадськістю, державними музеями, засобами масової інформаці
№ з\п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Організувати зустрічі учнів школи з науковими співробітниками музеїв Іршави,Мукачева,Ужгорода, | Протягом року | Керівник музею, вчителі української мови і літератури, історії. |
2. | Організувати відвідування музеїв України | Протягом року | Керівник музею, вчителі української мови і літератури, історії. |
Статут
Музею Дунковицької ЗОШ І-ІІ ст.
Даний статут розроблено на підставі Положення про музей при навчальному закладі, який перебуває у сфері управління Міністерства освіти і науки Україні затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.09.2006 року №640.
Музей знаходиться на базі Дунковицької гімназія. За адресою : Закарпатська область Берегівський район с.Дунковиця,91
Музей відкритий у 2007 році за ініціативою педагогічного колективу і перебуває у комунальній власності відділу освіти Іршавської РДА.
Музей займає приміщення площею 12 м2.
Фонди музею складають експонатів за інвентарною книгою ___, в тому числі 10 оригінальних матеріалів.
Музей має такі розділи:
-Речові пам’ятки ;
-Колекція письмових пам’яток XVII-XX ст.;
-Нумізматична колекція.
Керівництво музею здійснює:
При музеї працюють : рада музею, пошуковий гурток ,опікунська рада тощо.
У музеї ведеться така документація :статут ,інвентарна книга, книга обліку відвідувачів, проведення екскурсій, масових заходів, план роботи.
Основними завданнями музею є:
-залучення учнівської молоді до пошукової, краєзнавчої ,науково-дослідницької роботи;
-формування в молоді соціально-громадського досвіду на прикладі історії;
-розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки молоді засобами позакласної ,позашкільної роботи.
-вивчення, охорона пам’яток історії, культури рідного краю;
-проведення культурно-освітницької роботи серед молоді ,інших верств населення.
Музей зареєстровано у відділі освіти Іршавської РДА на підставі уніфікованого паспорту та акту обстеження музею.
За підсумками роботи та підставі відповідних документів документів музею може бути присвоєно звання “Зразковий музей” у порядку визначених Міністерства освіти і науки України.
Загальне керівництво діяльністю музею здійснює керівник навчального закладу. Керівник навчального закладу(за згодою) призначає завідувача музею ,який організовує роботу на принципах самоврядування. Вищим керівним органом є рада музею.
При музеї функціонує піклувальна рада.
При музеї створено пошуковий загін, працюють гуртки.
Облік і збереження музейного фонду проводиться відповідно до Положення про Музейний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.2000,№1147.
Фінансування роботи музею проводиться за рахунок коштів загальних асигнувань, а також залучення коштів.
Керівник навчального закладу встановлює надбавки за завідування музеєм за рахунок і в межах фонду заробітної плати.
Завідувачу музеєм при навчальному закладі системи загальної середньої освіти встановлюється надбавка за рахунок і в межах фонду заробітної плати з урахуванням вимог пункту 3.3 Положення про навчальний кабінет загальноосвітніх навчальних закладів, зареєстрованого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 №601 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України.
Розмір посадового окладу (ставки заробітної плати) завідувача кабінетом загальноосвітніх навчальних закладів встановлюється згідно і наказом МОН України від 29.03.2001 №161, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 03.04.2001 та №303/5494.
Даний статут обговорено на педагогічній раді.
Уніфікований паспорт музею
Код музею: Ужг К/1
№ | Назва категорії | Зміст паспорту | |||||
1. | Повна назва музею | Історико-краєзнавчий | |||||
2. | Профіль музею | краєзнавчий | |||||
3. | Форма власності | Комунальна | |||||
4. | Засновник, власник | Дунковицька ЗОШ І-ІІ ст. | |||||
5. | Підпорядкування | Відділ освіти Іршавської РДА | |||||
6. | Заклад, що здійснює методичне керівництво | Відділ освіти Іршавської РДА | |||||
7. | Статус музею | Не юридична особа | |||||
8. | Категорія музею (за групою оплати праці) | Не оплачується | |||||
9. | Адреса музею, телефон, факс | Закарпатська область, Іршавський район , с.Дунковиця Тел:80314432221 | |||||
10. | Короткі історичні відомості (дата заснування з посиланням на джерела) | Історико-краєзнавчий музей почав створюватися у 2000 році з історичних джерел ,які зберегла громада села. Заснований 16 жовтня 2007 року. | |||||
11. | Структура музею (назви структурних підрозділів, включаючи госпрозрахункові та кооперативні підприємства, з переліком штатних посад) | ||||||
12. | Керівний склад музею | Рада музею | |||||
Директор музею, зав. філіалом чи відділом | Завідувач – вчитель | ||||||
13. | Нерухомі пам'ятки історії та культури у складі музею: | Не має | |||||
15. | Характеристика музейного приміщення: | Пристосоване 1 | |||||
16. | Технічний стан будівель: | ||||||
Потребує реставрації | так | ||||||
Потребує капітального ремонту | ні | ||||||
Аварійне приміщення | ні | ||||||
17. | Площа музею: | 12 кв.м | |||||
Загальна | 12 к.в | ||||||
Експозиційна | 12 к.в | ||||||
18. | Охорона музею: | ||||||
Сторожова охорона | так | ||||||
Охоронно-пожежна сигналізація | ні | ||||||
19. | Технічне оснащення музею: | ||||||
Світло-, звуко-, аудіообладнання, монітори, фонотеки, лабораторії для фонозапису | немає | ||||||
Автоматизована система обліку і накопичення інформації | немає | ||||||
Фотокінообладнання, засоби поліграфії | немає | ||||||
Інше | |||||||
20. | Фонди музею: | ||||||
Загальна кількість одиниць збереження | |||||||
Кількість музейних предметів основного фонду | |||||||
Кількість музейних предметів науково-допоміжного фонду | немає | ||||||
21. | Характеристика експозиційних розділів: | ||||||
Назва розділу | |||||||
Дата останньої реекспозиції | |||||||
Кількість експонатів основного фонду | |||||||
22. | Режим роботи музею | ||||||
23. | Дата складання паспорта | 18 жовтня 2007 року | |||||
Харктеристика історико-краєзнавчоо музею Дунковицької гімназі
Музей відкрито у 2000 році.
Керівник музею: Мигович В.Ю.
Площа музею: 12 кв. м
Загальна кількість експонатів-_
Музей має три відділи :речових пам’яток ,колекції письмових пам’яток XVII-XX ст.,нумізматична колекцію.
Основну експозиційного розділу “Речові пам’ятки ” склали предмети побуту жителів села, найбільш унікальним є первісна сокира ,яка датується приблизно 300 тис. р. до н. е., також тут представлені колекція глечиків, знаряддя праці.
У розділі “Колекція письмових пам’яток XVII-XX ст.” представлені унікальними документами: листи Є. Фенцика, Євангеліє XVII з покрайніми записами з історії села, “Буквар ” 1898 року видання, “Шематизм Мукачівської греко- католицької єпархії за 1892 р.” , а також колекція газет к. XIX ст.
Нумізматична колекція представлена монетами різних країн світу: Росії, Словаччини, Чехії, Польщі, Угорщини, Італії, Франції, та багатьох країн світу а також України.
Значне місце в роботі музею приділено виховні роботі. Учасниками пошукового загону зібрано багатий матеріал про історію села Дунковиці. Написано та опубліковано нариси з історії Дунковиці та розвитку освіти в селі. Підготовлено до друку матеріали із історії місцевої церкви. Матеріали використовуються при проведенні уроків з історії України.
Коментарi